22 Kasım 2012 Perşembe

Facebook

Facebook'u seviyorum. Bana göre, insanların bir nevi sosyal hayat si-vi'si...

İnsanlar nasıl iş CV'lerinde kariyerlerini, olabilecek en renkli şekilde sunuyorlarsa Facebook'ta da renkli hayatlarını tüm dünyaya sergilemeyi seviyorlar.

Bu sayede tüm arkadaşlarımın kaç çift ayakkabısı olduğunu ve ayakkabılarının tüm renklerini biliyorum. Neredeyse yediği içtiği herşeyi biliyorum. O akşam gelen misafirlerini biliyorum. Normalde hayatta asla göremeyeceğim yerlerindeki dövmelerini tüm dünya ile birlikte aynı anda görebiliyorum. Banyolarının tüm mimari dokusunu görebiliyorum...

Çok şükür ki, şu ana kadar hiç bir arkadaşımı çetikle, peynirli tarhana çorbası resmi ile göremedim. Öyle de kaliteli arkadaşlarımın olması bende duygu sağanağı yaratıyor. Yine de tatile giden bazı arkadaşlarımın çekildikleri o meşhur deniz/plaj manzaralı ayak resimleri yüzünden ayaklarında mantar hastalıklarının detaylarını görebilmek insana hüzün vermiyor değil... Hemen arıyorum, o sırada kaldıkları ve muhakkak fotoğrafta da etiketledikleri o meşhur 5 yıldızlı hoteldeki doktora yönlendiriyorum.

Bazı arkadaşlarımın yemek yapmamayı hiç bilmemesi ise çok canımı sıkıyor. Zira ne zaman görsem, bir restorana çek-in yapmış, 2 dk sonra da yediği yemeğin resmini çekmiş, bizimle paylaşmış. Profiline giriyorum, sürekli bir çek-in, sürekli bir yemek resmi. Üzülüyorum onun adında. İnşallah yemek yapmayı öğrenecekleri günler de gelecek.

Çek-in demişken, gezmeyi çok seven arkadaşlarımı görmek de güzel oluyor. Gezmeyi o kadar çok seviyorlar ki, aynı mekanda 10 dakika bile duramıyorlar. Geçenlerde bir tanesinin saat 18:10’da Arnavutköy balıkçısında çek-in yaptıktan sonra, saat 18:35’te ise Çengelköy Çınaraltı Çay Bahçesinde çek-in’lediğini görünce acayip şaşırdım. 25 dk içinde, kıtalararası yolculuk rekoru kırmış haberi yok.
 
İnsanların ‘İlişki Durum’larını görmek de çok enteresan geliyor. Single yazan durumun ‘sipsingle’ yazan mı dersin, bir anda ‘boşanmış’ olarak değiştiren mi dersin, ‘sadece arkadaşız :)’ şeklinde dolduran mı dersin, ‘demir attı yalnızlığa :xd’ yazan mı dersin. Bir kızın 'ilişki durumu yok' diye yazmasını ise 3 saatte tam 148 kişi beğenmiş. Artık anlayamadım orasını. Kızın adına üzülmüştüm oysa ben.
 
Yalnız Facebook’la ilgili takıldığım bir nokta var. Nasıl kariyer için yapılan CV'lerdeki 'İş Deneyimi' kısmını yazmak zorunlu ise sanırım burda da 'Kahve Keyfi' gibi bir başlık yapmak zorunlu hale gelmiş durumda. Zira ne zaman Facebook'u açsam illa ki böyle bir başlığa denk geliyorum. Bir de sanırım bu Kahve Keyfi bölümün altına “tuğçeciim, çok güzel çıkmışsın cnm” gibi birşey yazmak da zorunlu. Fotoğrafta görünen içilmiş ve içi telve dolu kahve resmi olsa bile, bir tanesinde gördüm bunu. Kahve bardaklarının arasında hızlıca dolaştım ama yine de tuğçe’yi bulamadım. Belki de bardağın adı ‘tuğçe’dir.
 
Bir de bu tip ‘... keyfi’ resimlerinin altına, “ay bensiz keyif haa :(“ gibi şeyler de yazmak zorunlu olsa gerek... 1inci Kişi denen asıl profil sahibinin, içilmiş kahvelerden oluşan bir fotoğraf yüklemesiyle başlıyor herşey. Sonra nerdeyse her arkadaş profilinde görebileceğiniz, Facebook'ta her daim tetikte bekleyen eküri kişilerinin başlattığı o meşhur diyalog, üç aşağı beş yukarı, aynı şekilde gerçekleşiyor:
 
 
Tuğçe - ama benim kahvem henüz açılmamıştı amaaa (meali: orda olan ve kahve keyfi yapan bir diğer kişi,  neden kendi kahvesi açılmadan paylaşıldığını sormak istiyor)
Eküri - hain dom domlar sizi :( bensiz kahve keyfi ha? (aha fitil ateşlendi)
1.Kişi -  merak etme canım bizde kahve bitmez :) bi gün gel sana da yapiiim ;) (şahane pası aldım, golü gayet güzel çaktım ve o meşhur diyalogun kapısını ardına kadar açtım)
Eküri - ooo, artık iş işten geçti, hem benim kadar güzel kahve falı bakan çıktı mı bakiim (ben bu işte ustayım, sosyal ortamların vazgeçilmeziyim mesajı)
1.Kişi - gün gelir sen de memleketine döner ellerinle bize kahveyi yaparsın hahahaa (neyine gülüyorsam artık)
Eküri - olsun şu  MBA'yi bitirip havaalanına geldiğim gün beni karşılarsan içerim o kahvenden güzel bi falına da bakarım hahah (yurtdışında MBA yapıldığı da cümle aleme duyuruldu, hem de acayip yazıldı, süper iş)
1.Kişi - yok daha neler, benim arabam bile yok ki ama :))
Eküri - vardır vardır, ama herkesten gizliosun
1.Kişi - hahaha evet cnm, üstü açık bmw var bende, her gün bebekte üç beş tur atıyoruz kızlarla :d
Eküri - yemeyiz arabanı be nolur gelip alsan, ben olsam hiç düşünmem hem karşılar hem de birkaç gün anahtarını bile veririm ama yok işte xd (karşılama komitesi de hazırlandı, oh süper)

1.Kişi - tabi cnm gördük geçen yaz sahilde güneşlenirken bi sigara istedim onu bile vermedin :) (dur biraz daha şımarayım)
Eküri - yalancıya baaak piiis yazıklar olsun sana hahahah (dur dur, oldu bu iş galiba)
Tuğçe - canım, bu arada konuştuğumuz yarın ki mevzuu yattı, ben yalnız gidiyorum
1.Kişi - sorun diil beybi, ben plan yaptım zaten, ne işim var yıldönümü kutlayan iki sevgili arasında di mi ama hahah (özgür kız imajını da verdik)
Eküri - ooo tuğçecim sevgili yapmışsın ( bi biz kaldık yaaa :(  )
1.Kişi - yaptı tabi yakında düğünümüz var abisi hahaa
Tuğçe - ay cnm inşallaaah diyelim :))))))))))
Eküri - bi sen bi de ben kaldık bekar farknda misin
1.Kişi - merak etme, yeminimizi biliyorum. 35e geldiğimizde ve hala bekarsak ama xd (cepte dursun işte, ne güzel)
Eküri- xd , tamm (yaşasın, unutmamış)
Tuğçe - ay sizin öyle yemininiz mi var, birbirinize yakışırsınız da siiiz <3.
1.Kişi - :D (yakışırız di mi, ay bilmem ki)
 
 
...ve ben bu komik ötesi esprilere acayip gülüyorum.
 
 
Güzel bir yer Facebook.
 
 
Arkadaşlarını tanıyorsun.

11 yorum:

  1. mantıklı bi yaklaşım. sosyal hayat cv'si. ben de bu açıdan kullanıyorum. insanların müzik zevklerini, kamyon arkası kulvarındaki yazılarından edabiyatla olan ilişkilerini, gündemde şehit varsa nasılda şövanist vatansever olduklarını, her anlarını reklam edenlerde onaylanma ve beğenilme dürtülerini vsy. vsy. ne kadar boş beleş adam varsa ayıklıyorum yani. bence asrın insan tanıma aracı bu. kesinlikle kayda değer.

    YanıtlaSil
  2. bu kadar yazdığına göre facebook'u rüyanda çok görüyor olmalısın. rahat ol biraz. kafana takma.

    YanıtlaSil
  3. Espırılısın vesselam ;)

    YanıtlaSil
  4. facebooku rüyanda görmüş olmalısın yorumundan anlaşılacağı üzere bir blogger bir konu hakkında yazıyorsa onu rüyasında görmüştür, o konuya takıntılıdır. tey allahım ya, güzel yazı olmuş arkadaşım. yüzsüzlüğün ve ilgi çekme merakının yeri de zamanı da olmaz. arsızlık her zaman arsızlıktır.

    YanıtlaSil
  5. gayet güzel olmuş pek münasip tespitlerle :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel tespitler. :) Tebrik ederim!

    YanıtlaSil
  7. tesbit on numara

    YanıtlaSil